anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Röd i ansiktet

Publicerad 2015-04-14 20:45:58 i Looks, Tankar, Träning, Vardag,

Idag när jag tränade blev jag fruktansvärt röd i ansiktet, alltså typ röd/lila. Inte alls speciellt snyggt och ger heller inte intrycket av att jag är i någon vidare form. Sen ser jag jäkligt läskig ut när jag blir sådär röd och det är inte bara när jag tränar som jag blir så, det kan vara när jag jobbar eller bara anstränger mig lite i trädgården. Hur som helst blev jag nästan lite orolig idag, så när jag kom hem blev jag ju tvungen att googla på vad det kunde vara. På iForm.se hittade 8 smarta tips på hur man kan undvika att bli röd i ansiktet och jag inser ju direkt att jag gjort fel på fler än en punkt!

iForms 8 smarta tips
1. Ta bort foundation och puder, dessa kan annars blockera svettkörtlarna.
 - Jag har alltid foundation och puder på mig. Inte bra alltså! -
2. Använd inte så mycket kläder. Mycket kläder gör det svårt för kroppen att andas och värmen går ut genom huvudet.
- Jag har alltid mycket kläder, oftast långa byxor och långärmade tröjor...ibland även mössa/keps.
3. Träna där det är svalt. -
- Det här kan dock inte jag riktigt råda över. -
4. Ta inte bort svett. Svetten kyler ner kroppen!
- Jag tar bort svetten. Alltid. Annars känner jag mig ju äcklig...-
5. Varva ner & sänk intensiteten mot slutet av träningen.
- Jag brukar mest bara köra på, så att jag får det jag gör gjort...
6. Häll kallt vatten på underarmarna, när vattnet träffar pulsådrorna kyls kroppen ner snabbare.
- Aldrig tänkt på! -
7. Ta en kalldusch efter träningen, temperaturen bör vara ca 15 grader.
- Ibland blir det en kalldusch, men allt som oftast blir det varmt. -
8. Använd kylande krämer.
- Har jag gjort typ 1 gång och det hjälpte inte. -

Så nu vet jag vad jag ska tänka på i övermorgon när jag tränar; inget smink, inte torka bort svett, kylda underarmar och kalldusch efter passet!

Källa: http://iform.se/valbefinnande/skonhet/kokt-krafta-sa-blir-du-mindre-rod-i-ansiktet-efter-traningen



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela