anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

En inlämnad tenta, en godkänd hemskrivning och sportlov i skidbacken

Publicerad 2015-02-25 21:59:17 i Allmänt, Familj, Socionomutbildning, Tankar, Vildo 1-år, Äventyr,

Nu känns det som att jag kan koppla av några dagar. Typ tre, tills nästa leverans av kurslitteratur kommer, då går jag tillbaka till att vara den där  pluggzombien som jag varit den senaste tiden. Men det är OK, det är typ bara tre år kvar av min utbildning. Tiden går fort! Idag fick jag iaf besked om att jag blivit godkänd på en tidigare inlämnad hemskrivning, som jag var tvungen att komplettera på, så det känns väldigt skönt. Jag var lite orolig för att det skulle bli något strul, så att jag skulle bli tvungen att göra om allting igen, men det slapp jag som sagt. I söndags lämnade jag också in föregående kurs hemtentamen, så nu väntar tre nervösa veckor innan betyget kommer. Har på känn att jag kommer att få komplettera detta också, även fast jag tycker att det jag skrivit har varit bra, så tror jag inte att det räcker i slutändan tyvärr.

Nej, nog med skolprat för nu är det ju sportlov! Vi hänger i vanlig ordning i Sandviken och åker skidor i Kungsberget, nära och bra! Men jäklar vad otränad jag är! Det är läskigt faktiskt. Jag har ont överallt, på riktigt, överallt! Igår hade vi med oss min kurskamrats son som aldrig hade åkt skidor, så då blev det ett lite lugnare tempo för min del och jag skrattade rått åt Oscar som var stel som en pinne igår. Idag fick jag tillbaka delux efter att ha hållit ett lite högre tempo i backen. Men det gör liksom ingenting att jag knappt kan röra på mig nu, för det är verkligen sjukt kul att åka slalom! Imorgon blir sista dagen i backen för min och Oscars del, Jesse får åka till på söndag, men jag och Oscar måste hem över helgen och jobba en bokning. Men det räcker med tre dagar för oss, iaf här i Kungsberget, för så jäkla spännande är det inte att åka samma backar om och om igen. 

Apropå ingenting så har vi hunnit vara på trav här i Gävle också! Vi vann ingenting, men det var kul ändå!

Nej, nu är det dags att sova! Vildo lär vakna vid sex imorgon och mitt mål är att orka gå upp på riktigt då, så vi kommer iväg i tid till backen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela