anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Solsken & skinnjacka

Publicerad 2015-02-10 14:21:00 i Allmänt, Looks,

Idag skiner solen, fåglarna kvittrar, det är plusgrader och det är halt som fasen på gatorna. När jag gick till skolan vid lunchtid höll jag på att stå på ändan hur många gånger som helst och då har jag ändå gympaskor med dubbar. Asså inte broddar, för jag är ingen fulländad tant än, utan såna där vinterlöparskor med extra grepp. Hur som helst gick jag och spände mig hela vägen till skolan, eftersom det var så halt och jag var rädd för att ramla, vilket resulterade i att jag nu har träningsvärk i både rumpa, rygg och vader. Ja, livet är hårt för de hårda. Hur som helst är lyckan stor över att jag slipper använda vinterjacka utan kan ha skinnjacka, tycker inte alls om dunjackor, känns så bylsigt och tungt. 
 
Om nu bara det här vädret och den här värmen kan hålla i sig ett tag så blir jag lycklig, allting känns så mycket enklare när det är soligt och varmt! Vågar man hoppas på att det blir vår nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela