anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Hormonfri

Publicerad 2015-06-07 17:03:28 i Kroppen, Tankar,

Det är hel otroligt vad jag känner av att jag inte har en massa onödiga och framför allt onyttiga hormoner i kroppen! Jag slutade med piller i tisdags och jag märker redan nu hur mycket bättre jag mår. Jag sover bättre på nätterna och vaknar utsövd, jag känner mig mer stabil och har ro i kroppen, inte alls samma lätta ångest som jag har haft under de senaste tio åren och som jag bara trodde var en del av den jag var. När jag väntade Vildo mådde jag likadant som jag gör nu, plus en massa illamående och värkar i hela kroppen förstås, men rent psykiskt så mådde jag så här. Då trodde jag att det berodde på gravidhormoner, nu förstår jag att det var pga bristen av p-pillshormoner som jag kände mig som en helt annan person under graviditeten. Förutom att jag mår bra psykiskt så har jag också mindre hår på benen och det är ju helt otroligt! Jag är ju en väldigt hårig människa liksom. Nej, jag kan verrkligen inte se någon som helst anledning att börja käka piller igen och förstöra och rubba kroppen, inte nu när jag vet hur jag ska må egentligen. Det känns lite läskigt faktiskt, att nu såhär i efterhand inse att jag kunde ha mått så mycket bättre, rent mentalt, om jag inte hade ätit alla de där pillrena eller haft de där p-stavarna instoppade under alla dessa år...
 
Typ så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela