anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Bye-bye Solna. På riktigt liksom.

Publicerad 2015-05-26 21:05:39 i Hemmaliv, Socionomutbildning, Vardag, Vår2015,

Idag tömde vi ut det sista i lägenheten i Solna, så nu är tiden som Solnabo officiellt över på riktigt. Det känns grymt skönt, jag har gjort mitt i den kommunen för en bra tid framöver. Missförstå mig rätt, jag älskar Solna, men just nu finns det ingenting som lockar mig att bo där. Men men, nu är lägenheten iaf tom, Oscar &Co tömde den och jag passade på att träffa en kompis och hänga en stund med min svärmor. Jag är färdig med flyttar, nästa gång vi flyttar kommer jag att ta in en firma som får packa varenda jäkla pryl, kosta vad det vill, jag gör inte om en till flytt. Så därför valde jag att göra annat istället för att bära flyttkartoner och andra prylar, typ fika och hänga.
 
Vildo hade grymt svårt att somna nu på kvällen, Jesse kom hem sent för att han lyckades slarva bort sin hjälm hemma hos en kompis(!) och Oscar har gått och blivit dödsförkyld, så mina planer att få några timmar att plugga på gick ju i stöpet. Jag ska försöka hinna med någon timme nu, innan jag är alldeles för trött, men förmodligen blir dte nog inte mer än en sida eller två gjorda... Fick förövrigt veta att jag fick F på förra tentan, ganska väntat men fortfarande en besvikelse, så nu måste jag göra omtenta på den om ca två veckor. Känns sådär lagom motiverande...
Idag fick det bli ett sådant där fint filter på bilden, för jag ser helt enkelt för tråkig ut utan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela