anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Hemtentan från helvettet

Publicerad 2015-02-18 19:20:04 i Allmänt, Socionomutbildning, Tankar, Vardag,

Jag håller bokstavligt talat på att bli galen här hemma. Jag sitter med en hemtenta som är grönjävlig och kurslitteratur som får mig att somna. Igår kom Oscar hem tidigare för att avlasta mig med Vildo så att jag skulle kunna plugga lite ostört, så jag satte mig i soffan med min kurslitteratur, läste tre sidor och somnade. Jag sov i två timmar och när jag vaknade hade jag inget minne av vad jag hade läst. Helt värdelöst. Idag lyckades jag iaf ta mig igenom litteraturen, men jag har verkligen ingen aning om vad det är lärarna vill ha svar på i den tredjefrågan, det är för mig ett mysterium. Just nu känner jag bara för att kasta både dator och kurslitetratur ifrån balkongen och gå ner och titta på TV istället. Men nej, jag ska härda ut i en timme till, sen är det ju mästerkockarna och det kan jag ju inte missa.
 
Förresten, vid lunchtid när jag och Vildo satt i köket och åt lunch så kollade jag upp mot termometern. Den stod på +20°C, helt otroligt! Är det vår nu eller? I och försig så skulle det snöa hela nästa vecka, så jag kanske inte ska ta ut segern i förskott? Fast det känns ändå rätt OK med tanke på att det är sportlov, då får det vara lite snö, sen kan den smälta illa kvickt tycker jag! Jag vill ha sommar nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela