anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Total make over

Publicerad 2015-03-03 23:00:24 i Familj, Looks, Vardag, Vildo 1-år,

Som jag skrev förut så vill jag ju förnya min garderob. Idag tänkte jag ta itu med det, men jag insåg då att jag var tvungen att städa sovrummet innan jag ens kunde tänka tanken att riva ut garderoben. Sovrummet har dock alltid varit det rum i huset som varit jobbigast att städa, trångt och mörkt och en jäkla massa damm, så jag kände mig inte så jätte taggad på att städa faktiskt. Då kom jag på det, den briljanta idén att möblera om. Genom att möblera om skulle ju rummet bli städat och jag skulle få lite förnyelse.

Sagt och gjort, jag vände på hela sovrummet kan man säga. Våra jäkla sängar väger typ ett ton, så det tog sin lilla tid, men jäklar vad bra det blev! Det blev ett helt nytt rum, som känns otroligt luftigt och stort. Jag förstår inte varför vi inte gjorde såhär ifrån början, men vi var väl för låsta vid hur de som bodde här innan hade möblerat i rummet, de använde det nämligen också som sovrum. Nu är det precis så som man vill ha ett sovrum, med undantag att vi saknar en spegel, men det är ju ganska lätt fixat.

Garderoben blev dock inte fixad, men det är ju en dag imorgon också och då hoppas jag att jag hinner med en hylla åtminstone. Jag har dock möte med min grupp över Skype, fast vem säger att man inte kan göra flera saker samtidigt? Idag gick det ju alldeles lysande att möblera om och samtidigt underhålla Vildo, allt som behövdes var bara en disktrasa, sen sprang Vildo runt och dammtorkade. Det är bra med en hjälpreda!
Jag är ju sådär löjligt förtjust i lyktor och vill gärna ha tända ljus hela tiden. Nu är ju inte det sådär jättesäkert, men då går det ju lika bra att ha en batteridriven ljusslinga i lyktan! Ger både bra ljus och har en timer funktion, hur smidigt är inte det då?





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela