anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Villaliv

Publicerad 2015-05-14 08:26:18 i Hemmaliv, Tankar, Vardag, Vår2015,

Det är dagar som dessa, när jag vaknar upp till strålande solsken och sjungande fåglar, som jag förstår tjusningen med att bo i villa. Tänk, för bara två år sedan så var tanken på att bo i hus helt främmande, nu känns lägenhetslivet otroligt avlägset. När jag och Oscar träffades så var vi rörande överens gällande tre punkter:
- vi skulle aldrig flytta från Solna
- vi skulle aldrig bo i hus
- vi skulle aldrig köra en kombi
Nu bor vi på Värmdö, ca 3mil från Solna, vi köpte ett hus och vi kör en kombi. Allt de där som vi var så anti emot, som vi satt och skrattade åt många blöta kvällar i Solna och Sumpan, ja det livet lever vi just nu och det är förjäkla härligt vill jag lova! Jag kommer inte flytta in i en lägenhet på många många år, om den inte har tre våningar och en takterass med pool. Då kan jag överväga det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela