anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Golf & jogging

Publicerad 2015-06-08 22:14:01 i Familj, Hemmaliv, Kroppen, Sommar2015, Träning, Vardag,

Idag hade jag och Oscar en date! Inte en sådan där "riktig" med levande ljus, där vi satt och tittade varandra djupt i ögonen och log generat. Nej, vi hade en date på golfbanan och då vi inte lyckades hitta barnvakt fick Vildo följa med. Ja, ni fattar, inte en typisk date precis, men helt perfekt för oss! Eftersom Oscar jobbar mycket och jag har pendlat mycket under det senaste året, så har det inte blivit så mycket "vi-tid", så alla stunder vi får tillsammans är guld värda. Sen är det skönt att komma ut lite och bort från hemmet, är man hemma blir det lätt att man gör en massa måstesaker och då umgås man inte riktigt utan då hänger man mer. Typ. Golfen gick väl sådär, men det var trevligt i vilket fall som helst! Vi behöver träna mer, både jag och Oscar, men det är svårt att hitta tiden just nu, men vi gör så gott vi kan.

Efter golfen blev det en sen lunch och när vi kom hem var jag faktiskt ute och jobbade 2,5km. Jag hade ju tänkt att jag skulle springa av 5km, men jag tog med mig hunden och hon ville inte alls springa. Hon blev så slut efter 1,5km att hon lade sig i gräset och vägrade röra på sig, så efter det var det bara att promenera hem. Men det känns skönt att både ha avverkat en 18-håls runda, där jag bar bagen hela rundan och hunnit med en kortare jogg. Imorgon är målet att hinna upp till gymmet och träna, men jag har mycket på agendan imorgon, så jag tror inte att det är möjligt...

Nu blir det brittiska kriminalserier innan jag somnar, det bästa som finns i tv-väg när man vill varva ner och slötitta. Iaf enligt mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela