anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Flitens lampa lyser klar

Publicerad 2015-04-09 22:36:47 i Familj, Hemmaliv, Socionomutbildning, Vardag, Vår2015,

Ibland får jag sådana där energirus, typ som när man trycket på booster-knappen när man spelar bilspel på gamla Nintendo64. Typ så, fast lite mer långvariga rus så klart. Ikväll fick jag ett sådant rus, eller flow kanske jag ska kalla det, ni vet när det bara går av bara farten allting. Jag satte mig med skolboken för att ge den en sista omgång för dagen, kan väl säga som så, att den har fungerat alldeleles utmärkt som sömnpiller de två föregående gångerna när jag försökte mig på att läsa. Hur som helst, jag slog upp samma kapitel som jag tragglat med tidigare och helt plötsligt, som en blixt från klar himmel, så fattade jag vad det stod utan att jag behövde läsa allting så noggrannt. Jag kunde skumma igenom sidorna och fortfarande haja vad det var jag läste. Jag kunde skriva kommentarer i min grupps google-dokument och fingarna glödde på tangentbordet, det gick undan vill jag lova. Men sen försvann det, typ i samma sekund som jag skulle påbörja det nya kapitlet, då tog boosten slut. Inte bara boosten, bensinen och all annan energi dog helt, så då slängde jag igen boken och gav upp. Ingen mening att traggla när jag är trött, jag vet med mig att det inte blir några stordåd uträttade då.
 
Hur som helst känns det skönt att någonting vettigt blev gjort på skolfronten idag, jag får så dåligt samvete när jag somnar med skolböckerna varje gång jag försöker vara duktig och läsa. Förutom att läsa har jag lidit av pollen och satt upp en markis, vilket inte gick så bra ihop kan jag säga. Ögonen rann som att jag grät syndafloder och jag snorade värre än det äckligaste dagisbarnet. Inte speciellt mysigt kan jag säga, så nu hoppas jag verkligen att tabletterna kickar in på riktigt imorgon och gör mig allergifri, inte för att jag tror det men man kan ju som sagt alltid hoppas. På lördag ska vi nämligen på en 30-årsfest som ska hållas utomhus och då känner jag verkligen inte för att snora som en barnunge.
 
Nu ska jag sova, förmodligen drömma om ungdomars alkohol- och drogberoende, eftersom att det är vad jag läst om hela dagen och förhoppningsvis må så bra imorgon att jag kan tvätta bilen utomhus. Den behövde få sig en dusch, minst sagt.
 
 
Eftersom jag ser helt förstörd ut pga allergi så bjuder jag på en familjebild tagen av Jesse från Gävle Travet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela