anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Kopparsnokar & omeletter

Publicerad 2015-04-23 12:37:12 i Familj, Fixa&Trixa, Hemmaliv, Tankar, Träning, Vardag, Vildo 1-år, Vår2015,

I förmiddags var jag och Vildo ute på våra ägor, det vill säga på vår tomt. Jag insåg igår att gräset var jäkligt högt och "tussigt", vilket ju inte ser så bra ut, så jag bestämde mig för att klippa det. Första vårklippningen och jag kände mig riktigt exalterad! Ända tills jag lyfte på en kartong som låg på gräsmattan, för under den låg nämligen en orm. En kopparsnok förvisso. Tror jag iaf, jag hängde inte kvar och tittade så noga. Nej, jag plockade snabbt upp Vildo som var på väg mot ormen i full kareta och hastade in. Vildo skrek, jag svettades och hunden såg mest förvirrad ut. Det blev med andra ord ingen gräsklippning, jag får ta det i eftermiddag. 

Istället för utelek så blev det omelettlagning. Tack vare junior mästerkockarna igår, så kan jag nu göra en riktig och fin omelett! Ibland är det bra att titta på TV. 

Just nu sitter jag i bilen utanför restaurangen. Vildo var dödstrött och vägrade somna, så då åkte vi upp hit en timme tidigare än planerat. Jag ska träna vid ett och Vildo ska hänga med Oscar, men just nu sitter vi alltså i bilen, Vildo sover och jag vill inte väcka honom. Kan ju jag passa på att blogga liksom. Hade jag varit riktigt smart hade jag ju tagit med mig skolböckerna, men det gjorde jag inte...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela