anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Löst folk på tunnelbanan

Publicerad 2015-04-21 20:46:38 i Familj, Socionomutbildning, Vardag, Vår2015, Äventyr,

Efter ett hektiskt dygn är jag hemma hos familjen igen! Jag åkte upp till Gävle igår, då jag hade seminarium idag och det var obligatoriskt. Seminariet gick bra och jag fick mycket plugg gjort också, jag lämnade nämligen Vildo hemma med Oscar och då blir det automatiskt mer gjort. Så tog jag tåget hem och då fick jag ju ytterligare några pluggtimmar. Nackdelen med att ta tåget är ju att jag måste åka kommunalt hem från Centralen och det är verkligen ingen höjdare, speciellt inte under rusningstrafik. Nej, det finns fasen sjukt mycket märkliga människor i den här staden och alla verkar hänga på tunnelbanan! Jag hann bli taffsad på, trampad på, armbågad och trakasserad av tiggare inom loppet av 10minuter. Nu tänker ni säkert: "fy för att säga att man blir trakasserad av tiggare", men jo det blev jag! Det bokstavligt talat sprang två stycken efter mig, varav den ena tryckte upp en tidning millimetrar ifrån mitt ansikte och skrek "köööööööp". Asså jag tycker det är lite inkräktande på min personliga sfär...
Den här bilden fick jag skickad till mig imorse. Så mycket kärlek i dessa två människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela