anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Ofrivillig bantning

Publicerad 2015-04-13 22:01:57 i Allmänt, Familj, Hemmaliv, Looks, Tankar, Vardag, Vår2015,

Vi försöker komma i form här i vår familj. Eller nja, egentligen är det Oscar som behöver komma i form och jag råkar bara leva tillsammans med honom och då blir ju jag också "drabbad" av den här hälsotrenden som går i familjen nu. Hur som helst körde Oscar idag sitt första träningspass med en kompis till honom som ska agera hans PT och det var nog väldigt hårt för Oscar som är väldigt otränad, för när han kom hem för att hämta Vildo så var han så slut i kroppen att han bara skakade. En mycket upplyftande syn för mig!

Någonting som inte var lika upplyftande var kvällens middag, sallad med kyckling och senapsvinegrett. Inte så jäkla spännande och inte blev jag mätt heller, så det fick bli två rostade mackor med sylt till kvällsmål. Absolut inte nyttigt eller hälsosamt, men ack så gott och mättande!

Nej, den här ofrivilliga bantningen är ingenting för mig, men att äta lite mer hälsosamt gör jag gärna. Nu måste vi bara hitta en balans i vår matlagning och våra middagar, att inte svälta oss själva hela dagen för att sen frossa i glass på kvällen, för det är oftast så det blir. 

Imorgon är det min tur att gå och träna, så förmodligen kommer jag väl att må lika dåligt som Oscar gjorde efter mitt pass, men det ska bli skönt att komma igång igen. Jag behöver bygga upp musklerna i ryggen och armarna främst, det börjar bli sjukt tungt att bära på Vildo nu!


 

Kommentarer

Postat av: Anneli Hägg

Publicerad 2015-04-14 00:04:57

Vad kul att du hittade min blogg :-)
Jag tycker det verkar vara riktigt jobbigt för dig, men du ser inte alls ut att behöva gå ner i vikt.
Du hade ingen frukt istället för mackorna till kvällsfikat ;-)
Själv kör jag på grönsaksdipp på kvällen, till fredagsmys och lite när jag känner för det, kan ju aldrig bli onyttigt!

Lycka till på träningen i morgon!

Svar: Nej jag behöver inte gå ner någonting, däremot känns det elakt att inte försöka hålla samma linje som min man när det är middag :) idag ska jag gå och handla lite frukt och grönsaker, det vi hade hemma var till min son och det ville jag inte äta upp för honom :) grönsaksdipp ska jag också börja med, det är ju löjligt gott!

Ha en bra dag! :)
Anna Carin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela