anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Kommentarer

Postat av: purposes.blogg.se

Publicerad 2015-04-14 13:25:28

hahaha men gud vad söt xD Oftast blir det ju att man får städa efter dem då de inte kan städa, men ändå sött med söt hjälp xD

svar: Grejen är den att ditt resonemang där inte stämmer alltid. Just det som jag i rubriken syftade på. Men det du talar om i din kommentar är dock inte det jag i själva inlägget diskuterade. Jag talade om en hets gällande märkesgrejer. Själva märket, inte kvalitén. Nu talar jag inte om att köpa en dyr dammsugare. Det är en annan sak. Eller en resväska, för en person som reser mycket. Jag skrev ju själv ett exempel, där jag skrev om min dator. Att betala för kvalité, som i ditt fall för väskan, kan kallas en investering. Har man läst hela inlägget så inser man att jag tog bort delen där kvalitén har med saken att göra. Mitt inlägg handlade inte om investeringar, utan om en hets där vissa människor leker rika trots att de inte är det. "Det är fint med dyrt", den attityden talade jag om. Statusen, alltså. :o Som med exemplet med nagellacket. Det var samma märke men med olika priser. :o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela