anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Studiepepp

Publicerad 2015-04-02 13:04:46 i Familj, Hemmaliv, Socionomutbildning, Tankar, Vardag, Vildo 1-år, Vår2015,

Nej, idag finns verkligen ingen studiemotivation! Jag vet inte om det är vädret, boken eller bara vetskapen om att det är så fruktansvärt många sidor som jag måste läsa. Kan nog vara en blandning, för hur kul är det att vakna upp till en helt snötäckt tomt och veta att man har typ 300 sidor att läsa in? Jag borde verkligen passa på att läsa nu eftersom Vildo har somnat på soffan, men nej, istället läser jag bloggar och spelar spel. Jag har en dålig karaktär får jag nog erkänna.

Ikväll ska vi på middag på Strömma Krog och det ska bli trevligt. Hade ju varit ännu trevligare om det hade varit lite sol och värme, men man kan ju inte få allt. Dessvärre försvårar det mitt val av kläder inför kvällen, just nu känns det ju inte riktigt som vår utan mer som vinter igen...

Apropå ingenting så är det inte bara läsa jag borde göra. Jag borde också ta tag i mig själv och börja träna inför vårruset... Får nästan ångest bara jag tänker på att jag måste vara i form om typ 1 månad, kommer det ens vara möjligt? Jag måste försöka börja träna på gymmet nu också, det funkar ju inte att ha ett gymkort och inte använda det! Nej, skärpning på mig!

Han låg och skrattade ena sekunden, i nästa sekund så sov han. Önskar att jag också kunde somna så lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela