anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Lekland, varför tänkte man inte på det?

Publicerad 2015-02-12 22:26:20 i Familj, Looks, Vardag, Vildo 1-år, Äventyr,

Alltså, den personen som kom på att man skulle ha lekland, den måste ju vara snuskigt rik. Herreminlåda vad fort det går att bränna pengar på ett sådant där ställe, utan att egentligen inte göra någonting. Vi var på lekland idag här i Gävle, inte samma standard som hemma i Stockholm, men helt OK. Inträdet gick på 110:-, nu var de schyssta och lät Vildo komma in för 60:-, inte mer än rätt egentligen, han utnyttjar ju inte riktigt hela leklandet utan bara den där lilla tråkiga delen. Hur som helst, inträde, kaffe, lunch, påtår, saft, en söt mugg, en muffins, en till dricka. Ja ni fattar, det slinger iväg som min mormor brukar säga. Visst, jag hade inte behövt köpa den söta muggen, men jag ville, just för att den var söt och för att jag ville att Vildo skulle ha en sån. Inte helt bortkastade pengar dock, han lärde sig dricka med sugrör idag och det är inte fyskam.
 
Jag måste dock medge att jag gillar lekland, även fast det känns som att pengarna bara försvinner så fort man sätter foten innanför dörren. Jag tycker att det är en sjukt bra idé och jag tycker att det är bra mycket bättre att ungarna springer sig trötta där inne istället för att bara spela tv-spel eller kolla på tv. Sen tycker ju jag att det är löjligt roligt att åka rutchkanor och hoppa på studsmattor, men det är en helt annan femma. Jag vill ju gärna vara en rolig morsa som gör allting tillsammans med mina barn, inte en sån som bara sitter i cafét med telefonen i högsta hugg. Så idag kröp jag runt inne i de där klätterställningarna med Vildo på armen, eftersom att han var lite för liten för att krypa själv i den stora avdelningen, jag hoppade på studsmattor och vi åkte rutchkana säkert 20 gånger. Han skrattade så att han kiknade och jag vill gärna tro att han tyckte att jag var världens bästa mamma som lekte med honom. Han var helt slut när vi gick därifrån och somnade så fort jag lade honom i vagnen, sen sov han två timmar och vaknade inte ens när hunden hoppade upp i vagnen och lade sig vid hans fötter. En slagen hjälte med andra ord, men det är ju så det ska vara. Jag vill ju att han alltid ska vara sådär trött vid dagens slut, för att vi har busat så mycket och för att han har haft så roligt. Jag längtar verkligen till sommaren så att vi kan vara ute och spela fotboll eller bara gå i skogen, bara kunna vara ute på dagarna och få frisk luft är ju guld värt. Men nu, när det fortfarande är vinter, då besöker vi ett lekland lite då och då och tömmer energidepån där.
 
 
Vi började faktiskt dagen med att ta en promenad i solen på ca en och en halv timme innan vi gick in på leklandet, man måste ju passa på när det är sol ute! När det var läggdags för Vildo vet jag inte riktigt vem av oss som var tröttast, det kan mycket väl ha varit jag...

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela