anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

NaturalCycles

Publicerad 2015-06-03 21:26:45 i Tankar, Vardag,

Jag har efter noga övervägande, eller jag övervägde det en dag, kommit fram till att jag ska gå över till NaturalCycles och sluta med mina vanliga p-piller. Varför? Jag mår helt enkelt inte bra av att peta i mig en massa hormoner och nu börjar kroppen säga ifrån på riktigt. Jag har humörsvägningar delux, är trött och hängig mest hela tiden och har förutom detta sjukt svårt att komma ihåg att ta de där förbaskade pillrena. Jag har använt mig av hormonella preventivmedel sedan jag var 13-år, det är alltså snart 14-år som jag stoppat i mig en massa saker som inte ska finnas i kroppen. Inte bra! Jag gick in och läste på om NaturalCycles och när det stod att vi påtvingar en sterilitet med hjälp av p-piller och andra hormonella preventivmedel, ja då kände jag verkligen hur fel det är! Jag beställde ett paket på en gång, så nu blir dte naturellt framöver!
 
Jag slutade med pillren igår och väntar nu på att mitt paket med termometern ska komma med posten, så att jag kan ta tempen varje morgon och hålla koll på min kropp. Just nu är jag ju i Gävle, så jag kommer att få vänta med att ta tempen tills jag kommer hem, men det känns väldigt bra att ha tagit det här beslutet. Jag uppdaterar länge fram om hur jag tycker om det och hur jag upplever att det är att inte ha en massa hormoner som inte hör hemma i min kropp...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela