anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Mer kakeldekor åt folket!

Publicerad 2015-03-05 21:50:18 i Familj, Looks, Vardag,

Idag åkte vi till Nacka Forum för att äta kinabuffe. Tyvärr var buffén stängd, så det blev Burger King istället, men det va inte det jag skulle berätta om. Nej, det jag skulle berätta var att jag var inne på Lagerhus för att köpa syltburkar, jag ska nämligen börja koka egen sylt och då hittade jag också en massa kakeldekor. Varför inte? tänkte jag och köpte två paket med tio ark i varje. Jag passade också på att köpa ett nytt duschdrapperi och en ny matta, kändes som att det var lika bra att passa på när jag var i shoppingtagen.

När vi kom hem gjorde jag en storstädning av badrummet och sen satte jag upp all kakeldekor, hängde upp draperiet och rullade ut mattan. Ojoj säger jag bara! Blev ett helt nytt badrum! Kakeldekor kan ju typ vara det bästa som har uppfunnits, så simpelt men ändå så snyggt! Varför gjorde jag inte det här tidigare kan jag ju fråga mig själv. Nu känns det mer och mer som att huset börjar bli så som vi vill ha det, eller rättare sagt, så som jag anser att vi vill ha det. Det är fortfarande massor som behöver göras, men tar man bara lite i taget och inte stressar för mycket så blir det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela