anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Rensad garderob och gruppmöte via Skype

Publicerad 2015-03-04 21:30:19 i Familj, Socionomutbildning, Vardag, Vildo 1-år,

Idag tog jag mig samman och rensade ut i garderoben. Det blev mer eller mindre ofrivilligt, då det började med att Vildo slet ut två hyllor medan jag riggade upp datorn inför gruppmötet som vi skulle ha via Skype. När halva garderoben låg där på golvet så kändes det ju som att jag lika gärna kunde ta itu med den då och inte skjuta på det. Så jag multi-taskade som aldrig förr idag, vek kläder samtidigt som jag slog i skolböcker, på samma gång som jag underhöll en ettåring och var delaktig i gruppdiskussionen. Jodå, ibland kan jag! Garderoben blev riktigt fin och jag är mer än nöjd! Ungefär en IKEA-kasse blev full av kläder som jag ska ge bort och adidaströjorna ligger numera ihopvikta på en hylla och hänger inte längre på galgar, en era i mitt liv är förbi.

Förutom att rensa garderober och ha gruppmöten, så har jag och Vildo hunnit busa så att han kissade på sig. Vi har också köpt nya skridskor till Jesse då han ska ut och åka med skolan imorgon, så åt vi middag på restaurangen och avslutade med en kopp te framför 'Sveriges mästerkock'. Kan man bli mer Svensson eller? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela