anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Check-out

Publicerad 2015-05-26 23:42:05 i Socionomutbildning, Vardag,

Är precis färdig med studierna för ikväll. Jag hann inte med lika mycket som jag hade förutsatt, jag orkar helt enkelt inte mer, mina ögon går i kors och allt jag kan tänka på är ordet rättspraxis som ekar i mitt huvud. Under en naiv minut eller två tänkte jag att jag nog skulle hinna ut och springa en halvtimme innan jag skulle gå och lägga mig, sen tittade jag ut och insåg att det var bäcksvart ute, för att sedan konstatera att klockan passerat 23. Nej, att springa runt i skogen, ensam, vid den här tiden är nog ingenting att rekomendera. Tyvärr tror jag inte att jag kommer att hinna med någon löpning imorgon heller och förmodligen inte helelr något golfspel, vilket gör mig lite nedstämd, men man kan inte få allt här i världen. Jag lovade Oscar att han skulle få ta bilen till jobbet imorgon, tycker lite synd om honom om han ska åka runt på fyrhjulingen och känna sig sjuklig, då finns ju risken att han blir ännu mer sjuk och det vill jag ju inte.
 
Imorgon är tanken att jag och Vildo ska åka in till Skansen, men om det blir dåligt väder går vi på Junibacken istället. Förhoppningsvis följer en kompis och hennes dotter, som bara är någon dag yngre än Vildo, med de också, så då får ungarna springa av sig delux och ha en liten play-date.
 
Nej, nu checkar jag ut för idag. Nu får det vara nog. Jag är uppe sent för att vara jag, jag brukar ju sova vid niotiden numera...
När jag har mina stora glasögon känner jag mig liksom lite smartare och pluggigare...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela