anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Energibrist & en färglös husfasad

Publicerad 2015-05-12 20:48:24 i Fixa&Trixa, Hemmaliv, Inredning, Socionomutbildning, Tankar, Vardag, Vår2015,

Vi går in i slutfasen av första läsåret på socionomprogrammet och ska jag vara ärlig så känns det mer än skönt! Jag känner mig ruggigt less och skoltrött just nu, allting känns jobbigt och det blir ju inte direkt bättre av att sista kursen är rättskunskap, en kurs som kräver absolut fokus. Men men, jag blickar framåt och om ca två veckor har jag ju sommarlov, eller nja, jag har ju förmodligen en omtenta som ska göras i mitten av juni, men iaf.

Förutom skolarbete har det varit mycket jobb och mycket familj de senaste dagarna, sånt som också måste prioriteras till max och så har jag faktiskt hunnit med en golfrunda. Imorgon hoppas jag hinna iväg och införskaffa lite blommor och blomlådor under lunchen, vårt hus ser så fruktansvärt grått ut, så det behövs lite färg för att liva upp det! 
Familjen Taikon har innebandyturnering inomhus...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela