anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Ja, det gick ju åt skogen

Publicerad 2015-05-01 16:49:22 i Allmänt, Socionomutbildning, Tankar, Vår2015,

Igår skrev jag tenta och det gick inte bra. Jag tyckte att jag var förberedd, inte helt hundra förberedd, men ändå helt OK. Jag kan till och med erkänna att jag kände mig relativt säker när jag satte mig och väntade på att få tentan utdelad, nästan lite nonchalant självsäker. Men det höll inte i sig speciellt länge. Ungefär 15 sekunder efter att jag fått tentapapperet släppte den där självsäkerheten och ersattes med panikångest. Jag fattade ingenting och det kändes som att hjärnan tog semester och hoppade ut genom örat och drog till Uppsala för att fira Valborg. Jag hade totalt hjärnsläpp under ungefär en timme av tentatiden, satt bara och stirrade på papperet framför mig och kände mig allmänt korkad. Efter ungefär en timme måste hjärnan ha återvänt från sin semester, för då började nästan förstå vissa av frågorna och så freestylade jag mig igenom provet. Det blev en jäkla massa flummande och förmodligen har jag väl inte ett enda rätt, men jag svarade på alla frågor iaf, så nu är de bara att vänta på dommen.
 
Sist jag skrev tenta så kände jag ungefär likadant. Att allting bara hade gått käpprätt åt helvette. Men då klarade jag mig, på håret visserligen, men jag klarade mig och nu törs jag inte ens tänka tanken på att jag kanske kan klara det. Jag vill inte jinxa, fast om det hänger på jinxningen så är det nog redan försent... Ja, det är ju tur att det finns omtentor iaf, hur hade det annars varit? Känns dock surt att behöva omtenta, jag vill ju vara klar med första terminen till sommaren, men det är bara att gilla läget.
 
Så nej, det blev ingen öl eller champagne för att fira en bra avklarad tenta. Nej, jag gick och tränade direkt efter skolan och sen åkte jag hem och hängde med Vildo, somnade på sängen och skippade hela valborgsfirandet. Nästa år, om jag är lite piggare då, kanske jag tar mig till en eld tillsammans med Vildo, men om sanningen ska fram så är det ganska skönt att bara vara hemma och inte vara ute och ränna. Jag börjar nog bli gammal.
 
Valborg 2010, efter en kall eftermiddag i Uppsala avslutade jag kvällen på Fabriken med DnB...då trodde jag aldrig att jag skulle gå och lägga mig innan klockan åtta på en valborgsmässoafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela