anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Palmer och lekhus

Publicerad 2015-05-13 22:47:00 i Fixa&Trixa, Hemmaliv, Inredning, Vår2015,

Jag borde verkligen plugga nu. Jag borde ta till vara på tiden som jag har nu, när Vildo sover och Oscar är borta och jobbar, då borde jag verkligen läsa i min civilrättsbok. Men det går helt enkelt inte. Fokusen finns inte och jag kommer på mig själv med att tänka på annat samtidigt som jag läser om de olika rättssystemen, inte speciellt effektivt med andra ord. Jag försökte komma i pluggstämning, tände lite ljus och satte mig relativt upprätt i soffan istället för att ligga ner, men det funkade inte. Jag fick däremot huvudvärk av ljusen, det var sådana där doftljus ifrån IKEA och jag misstänker att de har bytt ingredienser i dem, så jag blev tvungen att blåsa ut dem.
 
Nu sitter jag och tittar på olika lekhus, gungställningar och studsmattor till sommaren, men allting är så fruktansvärt dyrt så det känns inte riktigt aktuellt i dagsläget. Om inte lotto-raden satt idag, då jäklar blir det shopping av vill jag lova. Jag har hittat väldigt mycket roliga och fina gungställningar, men att pynta nästan tjugotusen för en gunga som kanske är rolig i nått år eller två, det känns inte riktigt aktuellt.
 
Förutom att kolla sådana värdsliga saker är jag också på jakt efter palmer till pool-området. Köper man det på IKEA eller finns det bättre/billigare ställen? Klarar sig IKEA-palmerna ute förresten? Ja, frågorna är många men jag har inga svar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela