anniluur.blogg.se

27-år, mamma, fru, student & servitris

Poolparadis och kladdkaka

Publicerad 2015-05-14 20:29:11 i Familj, Fixa&Trixa, Hemmaliv, Inredning, Vardag, Vildo 1-år, Vår2015,

Nu har jag lagt en mindre förmögenhet på blommor, men jäklar vad värt det är! Huset blomstrar och poolområdet blev riktigt bra och mysigt! Tyvärr är bilderna missvisande, vädret är grått och tråkigt och pooltaket ligger fortfarande på, så bilderna ser lite dystra ut och därför känns det inte som någon idé att lägga upp någonting. Jag hoppas på bättre väder imorgon, då tror jag att jag kommer att kunna se helheten på ett helt annat sätt och förhoppningsvis knäppa en bra bild också.

Oscars syskons pappa kom ut till oss strax efter lunch, han ska vara barnvakt imorgon när jag och Oscar jobbar nämligen. Inte nog med att han hjälper mig med barn och hund, idag tog han bort allt ogräs på vår uppfart, så nu är det om möjligt ännu trevligare på framsidan av huset. Imorgon kommer Oscars brorsa ut också, så då hoppas jag på lite hjälp med att möblera om lite tunga möbler om jag inte kan bära själv. Oscar jobbar hela helgen, så det är trevligt med lite sällskap.

Förutom ovanstående så kom också min far ner på en snabbvisit idag och tog då med sig ett nytt matbord och nya stolar till oss. Jag har väldigt gulliga och givmilda föräldrar! Bordet blev riktigt bra i köket och nu känns det verkligen som att vårt hem börjar bli ett riktigt hem, så som vi vill ha det, på vårt sätt. I nästa vecka blir vardagsrummet och trappen färdig målat och efter det är det bara övervåningen som behöver fixas, men där har jag inte bestämt mig hur jag vill ha det, så det kan vänta.

På kvällen bakade vi iaf en kladdkaka och Vildo var med och måttade och rörde. På sitt eget sätt förvisso, men han försökte iaf, så som alla riktiga kockar fick han också smaka på sitt verk innan det åkte in i ugnen. Efter det hade han en mindre sockerchock i tiominuter, innan han tvärslocknade. Min fina lilla son!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Carin

Jag vet att jag är 27-år, fast ibland känner jag mig som 16, även fast jag är mamma, extramamma och fru. Jag är tillochmed så vuxen att jag bor i hus och faktiskt driver en restaurang. Fast sen pluggar jag ju och jag tror att det är det som får mig att känna mig ung, även fast jag läser någonting så moget och vuxet som socionomprogrammet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela